طراحی دوخت لباس

من لباس می‌سازم و زنان فشن را.

طراحی دوخت لباس

من لباس می‌سازم و زنان فشن را.

اگر دوست دارید در رشته ای هنری و کاربردی تحصیل کنید و بتوانید آموخته‌ هایتان را با خلاقیت‌تان در هم آمیزید و از آن جهت کسب در آمد استفاده کنید، رشته ی طراحی دوخت، گزینۀ بسیار مناسبی برای شما محسوب می ‌شود.

بایگانی

3تکنیک محسابه قیمت فروش طرح لباس

چهارشنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۳ ق.ظ

 

قیمت گذاری هم برای فروشندگان و هم برای خریداران فرآیند پیچیده ای است، صاحبان فعالیت با انتخاب خوب در زمینه قیمت فروش طرح لباس قصد گسترش تجارت خود و آغاز به کار را دارند اما همین امر برای خریدار طرح لباس می تواند به معنای به دست آوردن بازار باشد. در این راه هم به تجربه و هم به شم بازاریابی نیاز می باشد.

 

در بهترین استراتژی های قیمت گذاری، لازم است تا درک روشنی از منابع مالی پایه به عنوان سکوی پرش برای آزمایش و دانش عمیق از بازار به عنوان بازاریاب داشته باشید. همواره باید در نظر داشته باشید که نیاز است شما درک درستی از فاکتور های مهم تعیین کننده قیمت فروش طرح لباس داشته باشید.

 

بررسی موقعیت تجاری خود در بازار:

 

در بحث قیمت فروش طرح لباس، استانداردهای صنعت و قیمت رقبا معیار مهمی هستند و کمتر به قانون های وضع شده بها داده می شود. اگر خط تولید خود را به عنوان یک برند تجاری لوکس یا جذاب قرار بدانید، قیمت گذاری با استفاده از شاخص های پایین، موجب می شود که بسیاری از مشتریان خود را از دست بدهید.

 

از سوی دیگر سایر مشتریان و مخصوصا افرادی که به صورت آنلاین خرید می نمایند نیز با قیمت های بالا منصرف می شوند. با این توضیح می توان متوجه شد که برند شما می تواند فاکتور مهمی در مشخص نمودن قیمت طرح لباس باشد. این موضوعی است که خریدار طرح لباس نیز به آن توجه می نمایند. به طور مثال، تمام افراد از مارک هایی همچون گوچی انتظار قیمت بالایی دارند. اگر خلاف این موضوع را مشاهده نمایند، رغبت کمتری به خرید از خود نشان می دهند.

 

معرفی برند خود به عنوان فاکتوری در قیمت گذاری:  

طور دقیق قیمت گذاری را در یک صنعت با ثبات ساده کرده است و این امر برای عمده فروشان و خرده فروشان امکان خرید عادلانه را فراهم نموده است. 

 

محاسبه قیمت فروش طرح لباس به این صورت است: یک طراح پیراهنی را با قیمت 5 دلار طراحی می کند. فروش عمده این طرح را با 10 دلار یا 100٪ از قیمت اصلی آغاز می کند. یک خرده فروش آن را انتخاب کرده و با قیمت 20 دلار (100٪ افزایش از قیمت عمده فروشی) آن را تولید و به مصرف کنندگان می فروشد. 

 

قیمت گذاری کیستون به طور سنتی از فاکتور 100٪ یا 2 برابری هزینه تولید و طراحی استفاده می کند. با این حال، تغییرات اخیر در صنعت، مارک های تجاری را برای استفاده از افزایش های زیر 100٪ و خرده فروشان را برای استفاده از افزایش های بالای 100٪ تحت فشار قرار داده است. میانگین بازار در بحث قیمت گذاری بین 2.1 تا 2.4 برابر هزینه تولید (به جای 2 برابر) است.

 

در ایران خریدار طرح لباس با توجه به طرحی که ارائه می شود، قیمت های مختلفی را ارائه می دهند. قیمت فروش طرح لباس با توجه به اینکه برای چه شخصیتی طراحی شده است، از چه متریالی استفاده شده است، طراحی آن چه میزان زمانبر بوده است و چند نفر بر روی طرح فعالیت نموده اند، می تواند متفاوت باشد.  

 

نحوه محاسبه هزینه، سود و حاشیه خرج ها در بحث قیمت فروش طرح لباس:

برای این مورد قانون ها و صحبت های بسیاری وجود دارد. به صورت کلی می توانید از سه موضوع یا قانون زیر برای محاسبه قیمت فروش طرح لباس بهره ببرید:

 

– قاعده کلی این است که قیمت مواد مورد استفاده را دو برابر کنید و به ازای هر ساعت وقتی که جهت طراحی مصرف نموده اید، هزینه ای جداگانه دریافت نمایید. این مورد با توجه به برند های مختلف و نوع لباس هایی که طراحی می کنید، می تواند متفاوت باشد. به طور مثال برای لباس های رسمی هزینه بیشتری دریافت خواهد شد.

 

– هرگز به عنوان فروشنده از قیمت خود نکاهید. مشتریان انحصاری دوست دارند با قیمت انحصاری نیز خرید انجام دهند. فروش یک طرح لباس به قیمت 5000 دلار بهتر از 5 لباس به قیمت 1000 دلار است. ترس از شکست است که باعث می شود کار خود را دست کم بگیریم.

 

– با خانواده و دوستانی که تخفیف می خواهند رک و پوست کنده باشید. در بازار معاملات بسیار مشاهده شده است که خریدار طرح لباس مایل هستند تا در ازای طرحی که دارند، تخفیف بگیرند اما همواره به یاد داشته باشید که یک مشتری اگر ارزش کار و طرح را متوجه شود، اقدام به دریافت تخفیف نمی نماید. از همین رو توصیه می گردد که در خصوص طرح های خود سختگیر باشید.

 

​​​​

 

​​​​​

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۶/۱۶
دنیا نفر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی