طراحی دوخت لباس

من لباس می‌سازم و زنان فشن را.

طراحی دوخت لباس

من لباس می‌سازم و زنان فشن را.

اگر دوست دارید در رشته ای هنری و کاربردی تحصیل کنید و بتوانید آموخته‌ هایتان را با خلاقیت‌تان در هم آمیزید و از آن جهت کسب در آمد استفاده کنید، رشته ی طراحی دوخت، گزینۀ بسیار مناسبی برای شما محسوب می ‌شود.

بایگانی

۱۰ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

چند نرم افزار طراحی لباس که شما را حرفه ای تر میکند

Marvelous designer، نرم افزار شبیه سازی سه بعدی طراحی‌های شما:

اولین نرم‌ افزاری که در این زمینه به شما معرفی می‌کنم، marvelous designer یک برنامه مدل سازی سه بعدی برای لباس و پارچه است. این نرم افزار توانایی طراحی الگوهای دقیق، با دقت بسیار بالا را ایجاد می‌کند. با استفاده از آن می‌توانید آزادانه انواع لباس را با هنر خودتان طراحی کنید.

 

مارولوس دیزاینر بدون استفاده از نرم افزارهای CAD توانایی اقدام به طراحی لباس و پوشش‌های مختلف را دارد، که سبب افزایش سرعت کار می‌شود. با این نرم افزار با توجه به ایده و طرح شخصیتان می‌توانید پارچه مناسب از نظر ضخامت، خاصیت کششی و برشی و … را انتخاب کنید. و الگوها را با چند کلیک می‌توانید به تن مانکن شبیه سازی کنید و تناسب طرح، مدل و جنس را همزمان ببینید.

 

در واقع marvelous یک مدل مفهومی سه بعدی و الگویی را برای لباس ارائه می‌دهد. در حال حاضر ابزاری برای صنعت پوشاک نیست، یعنی شما نمی‌توانید الگوها را چاپ کنید، سپس برش دهید و بدوزید. بلکه یک ابزار عالی برای اعتبار دادن به مفاهیم و شروع کار در الگوهای واقعی است.

 

Rhino 6، نرم افزار طراحی لباس قدرتمند ارائه مدل سه بعدی:

Rhino 6 یک نرم افزار بی نظیر در بازار کنونیCAD 3D بسیار ارزان، عرضه شده است. مجموعه‌ ای جامع از ابزارها را برای ایجاد مدل‌های دقیق، پیچیده و سه بعدی را ارائه می‌دهد. این نرم افزار بسیار انعطاف پذیر و قدرتمند است، و جای خودش را در هر استادیوی طراحی پیدا می‌کند. کاربرد آن از معماری گرفته تا طراحی جواهرات و سایر زمینه‌های مختلف طراحی صنعتی.

 

از کارایی نرم افزار راینو را در حوزه‌ی فشن، می‌توانیم به طراحی جواهرات و اکسسوری اشاره کنیم. به راحتی هر طرح خلاقانه‌ای از خودتان را می‌توانید به شکل سه بعدی به طور دقیق در کامپیوتر رسم کنید ، فرم‌های پیچیده خیلی راحت‌ تر، نسبت به سایر نرم افزارهای رسم سه بعدی قابل تولید است. راینو در تبدیل هندسه به نمونه‌های واقعی جلوتر از دیگر نرم افزارهای مدل ساز می‌باشد. به دلیل اینکه هندسه به صورت خطوط ریاضی در این نرم افزار تعریف می‌شود، همچنین امکان تغییر و ویرایش نامحدود وجود دارد.

 

با یادگیری و به کارگیری از این نرم‌افزار به طراحی، مدلسازی و تولید طرح‌های جواهرات خلاقانه و متفاوت برای شما به آسانی امکان‌ پذیر خواهد بود.

 

نرم افزار پرکاربرد Gemini برای طراحی لباس:

این نرم افزار دارای ابزارهای پیشرفته طراحی الگو برای ایجاد چرت، اوزمان، ساسون و پلیسه و … می‌باشد. جمینی این امکان را برای شما طراحان، فراهم می‌کند تا به سادگی به دور از اشتباه الگوهای بیچیده را طراحی کنید.

 

Gemini به راحتی با سایر نرم افزارها ارتباط برقرار می‌کند، همچنین قابلیت تبدیل‌ فرمت فایل‌ها به فرمت سایر نرم افزارها شناخته شده وجود دارد. برای استفاده راحت‌ تر کاربران این برنامه به زبان‌های مختلف است، که شما به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. از الگوهای رسم شده توسط این نرم افزار می‌توانید یک آرشیو داشته باشید. در صورت نیاز سریع تغییرات در طرح الگو و سایز را اعمال کنید، در وقت و هزینه صرفه جویی کنید.

 

با استفاده از تابع منحنی BEZIER در نرم افزار جمینی برای شما امکان ترسیم منحنی‌های کامل و یکنواخت در طراحی الگو وجود دارد. قابلیت ارسال، انتقال و جابه‌جایی الگوها به آسانی از طریق اینترنت با این برنامه وجود دارد.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۰۱ ، ۰۱:۰۶
دنیا نفر

 

قیمت گذاری هم برای فروشندگان و هم برای خریداران فرآیند پیچیده ای است، صاحبان فعالیت با انتخاب خوب در زمینه قیمت فروش طرح لباس قصد گسترش تجارت خود و آغاز به کار را دارند اما همین امر برای خریدار طرح لباس می تواند به معنای به دست آوردن بازار باشد. در این راه هم به تجربه و هم به شم بازاریابی نیاز می باشد.

 

در بهترین استراتژی های قیمت گذاری، لازم است تا درک روشنی از منابع مالی پایه به عنوان سکوی پرش برای آزمایش و دانش عمیق از بازار به عنوان بازاریاب داشته باشید. همواره باید در نظر داشته باشید که نیاز است شما درک درستی از فاکتور های مهم تعیین کننده قیمت فروش طرح لباس داشته باشید.

 

بررسی موقعیت تجاری خود در بازار:

 

در بحث قیمت فروش طرح لباس، استانداردهای صنعت و قیمت رقبا معیار مهمی هستند و کمتر به قانون های وضع شده بها داده می شود. اگر خط تولید خود را به عنوان یک برند تجاری لوکس یا جذاب قرار بدانید، قیمت گذاری با استفاده از شاخص های پایین، موجب می شود که بسیاری از مشتریان خود را از دست بدهید.

 

از سوی دیگر سایر مشتریان و مخصوصا افرادی که به صورت آنلاین خرید می نمایند نیز با قیمت های بالا منصرف می شوند. با این توضیح می توان متوجه شد که برند شما می تواند فاکتور مهمی در مشخص نمودن قیمت طرح لباس باشد. این موضوعی است که خریدار طرح لباس نیز به آن توجه می نمایند. به طور مثال، تمام افراد از مارک هایی همچون گوچی انتظار قیمت بالایی دارند. اگر خلاف این موضوع را مشاهده نمایند، رغبت کمتری به خرید از خود نشان می دهند.

 

معرفی برند خود به عنوان فاکتوری در قیمت گذاری:  

طور دقیق قیمت گذاری را در یک صنعت با ثبات ساده کرده است و این امر برای عمده فروشان و خرده فروشان امکان خرید عادلانه را فراهم نموده است. 

 

محاسبه قیمت فروش طرح لباس به این صورت است: یک طراح پیراهنی را با قیمت 5 دلار طراحی می کند. فروش عمده این طرح را با 10 دلار یا 100٪ از قیمت اصلی آغاز می کند. یک خرده فروش آن را انتخاب کرده و با قیمت 20 دلار (100٪ افزایش از قیمت عمده فروشی) آن را تولید و به مصرف کنندگان می فروشد. 

 

قیمت گذاری کیستون به طور سنتی از فاکتور 100٪ یا 2 برابری هزینه تولید و طراحی استفاده می کند. با این حال، تغییرات اخیر در صنعت، مارک های تجاری را برای استفاده از افزایش های زیر 100٪ و خرده فروشان را برای استفاده از افزایش های بالای 100٪ تحت فشار قرار داده است. میانگین بازار در بحث قیمت گذاری بین 2.1 تا 2.4 برابر هزینه تولید (به جای 2 برابر) است.

 

در ایران خریدار طرح لباس با توجه به طرحی که ارائه می شود، قیمت های مختلفی را ارائه می دهند. قیمت فروش طرح لباس با توجه به اینکه برای چه شخصیتی طراحی شده است، از چه متریالی استفاده شده است، طراحی آن چه میزان زمانبر بوده است و چند نفر بر روی طرح فعالیت نموده اند، می تواند متفاوت باشد.  

 

نحوه محاسبه هزینه، سود و حاشیه خرج ها در بحث قیمت فروش طرح لباس:

برای این مورد قانون ها و صحبت های بسیاری وجود دارد. به صورت کلی می توانید از سه موضوع یا قانون زیر برای محاسبه قیمت فروش طرح لباس بهره ببرید:

 

– قاعده کلی این است که قیمت مواد مورد استفاده را دو برابر کنید و به ازای هر ساعت وقتی که جهت طراحی مصرف نموده اید، هزینه ای جداگانه دریافت نمایید. این مورد با توجه به برند های مختلف و نوع لباس هایی که طراحی می کنید، می تواند متفاوت باشد. به طور مثال برای لباس های رسمی هزینه بیشتری دریافت خواهد شد.

 

– هرگز به عنوان فروشنده از قیمت خود نکاهید. مشتریان انحصاری دوست دارند با قیمت انحصاری نیز خرید انجام دهند. فروش یک طرح لباس به قیمت 5000 دلار بهتر از 5 لباس به قیمت 1000 دلار است. ترس از شکست است که باعث می شود کار خود را دست کم بگیریم.

 

– با خانواده و دوستانی که تخفیف می خواهند رک و پوست کنده باشید. در بازار معاملات بسیار مشاهده شده است که خریدار طرح لباس مایل هستند تا در ازای طرحی که دارند، تخفیف بگیرند اما همواره به یاد داشته باشید که یک مشتری اگر ارزش کار و طرح را متوجه شود، اقدام به دریافت تخفیف نمی نماید. از همین رو توصیه می گردد که در خصوص طرح های خود سختگیر باشید.

 

​​​​

 

​​​​​

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۰۱ ، ۰۰:۵۳
دنیا نفر

معرفی رشته طراحی لباس

هدف رشته طراحی لباس تربیت افرادی است که بتوانند نیازهای طراحی لباس و طراحی الگو برش و دوخت را با بهره گیری از ماشین آلات موجود رفع کنند.

 

دانشجویان رشته طراحی در این مقطع با طراحی لباس و اندام آشنا می شوند که این آشنایی اولیه به حساب می آید. در حیطه دوخت لباس، هنرجویان کار و دانش، دوخت بیشتری نسبت به هنرجویان فنی و حرفه ای انجام می دهند. هنرجویان در سال دوم متوسطه، واحدهایی مثل طراحی پایه، مبانی هنرهای تجسمی، دوخت و الگوی اولیه را می گذرانند و آشنایی نسبی با هنر بدست می آورند.

 

آن ها با گذراندن موفق این درس ها وارد پایه سوم می شوند و با گذراندن واحدهای درسی مثل طراحی اندام و لباس، الیاف نساجی، دوخت و الگوی ۲ و لباس کودک، تاریخ هنر ایران و جهان، قدم های ابتدایی را برای وارد شدن به دانشگاه و ادامه تحصیل برمی دارند. این رشته در دانشگاه در سه مقطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و ارشد به نام هایی دیگر جذب دانشجو دارد.

 

یک فارغ التحصیل رشته طراحی لباس وظایفی دارد که تعدادی از آن ها را برای شما آورده ایم:

 

انتخاب رنگ، پارچه، لوازم تزئینی و سبک مناسب برای هر طرح

تحلیل و پیش بینی علایق و سلیقه های آتی مردم در حوزه نوع پارچه ها، رنگها و اشکال

کشیدن طرح های لباس ها، کفش ها و … به صورت دستی یا با کمک نرم افزارهای کامپیوتری

تخمین هزینه مواد و تولید

یافتن تامین کنندگان مواد اولیه

تهیه نمونه های اولیه

نظارت بر تولید طرح ها

ارائه نمونه ها به افراد و مراکز مرتبط مثل سرمایه گذاران، تولید کنندگان و…

 

توانمندی های لازم برای موفقیت در رشته طراحی لباس

یک دانشجوی رشته طراحی لباس باید با هنرهای تجسمی آشنا و خلاقیت و دید هنری داشته باشد. رشته طراحی لباس، یک رشته کاربردی است؛ یعنی هدف این رشته طراحی اصولی لباس همراه با خلاقیت هنری است و در آخر باید محصول، به صورت تولید انبوه وارد بازار شود. به همین خاطر هنرمندانی که صرفا برای حس خودشان طراحی می کنند، در این رشته موفق نمی شوند.

 

سایر توانمندی های لازم برای موفقیت بیشتر در رشته طراحی لباس به شرح ذیل است:

 

• مهارت های طراحی و فنی مانند دوخت و برش

• اطلاع از ویژگی های مواد، پارچه ها، چگونگی کاربرد آن ها و فرایند تولید انواع پوشاک

• مهارت های ارتباطی مناسب

• توانایی بررسی گرایش ها و تمایلات مشتریان

• توانایی استفاده از برنامه های طراحی کامپیوتر

• توانایی کار تیمی

• شم تجاری، به خصوص برای طراحانی که به صورت مستقل کار می کنند.

 

شرایط قبولی در رشته طراحی لباس

رشته طراحی لباس از رشته های پرطرفدار این روزها است و طرفدارهای زیادی دارد. دانش آموزان برای قبولی در دانشگاه، هم می توانند در آزمون فنی و حرفه ای و هم می توانند در کنکور سراسری هنر شرکت کنند. اما اگر یکی از رشته های نظری را در دبیرستان انتخاب کنند و علاقمند به ادامه تحصیل در رشته ی طراحی و دوخت باشند.

 

در آزمون فنی و حرفه ای و دانشکده های فنی و حرفه ای نمی توانند شرکت کنند و باید از طریق کنکور سراسری هنر برای ورود به این رشته اقدام کنند. همچین دانش آموزان علاقمند به این رشته در بعضی دانشگاه ها مثل دانشگاه غیر انتفاعی می‌توانند بدون کنکور و تنها با سوابق تحصیلی،به تحصیل در رشته ی طراحی لباس بپردازند.

 

دانشجویان با شرکت در کنکور هنر و قبولی در دانشگاه های سراسری و یا با سوابق تحصیلی و بدون کنکور در دانشگاه های آزاد میتوانند به تحصیل در رشته طراحی لباس،مقطع کارشناسی پیوسته بپردازند.اما پذیرش دانشگاه های علمی کاربردی و غیرانتفاعی در مقاطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی است.

 

بهترین دانشگاه های این رشته به ترتیب عبارت اند از: دانشگاه الزهرا، دانشگاه فنی حرفه ای دختران-شریعتی، دانشگاه غیرانتفاعی المهدی مهر اصفهان، دانشگاه غیرانتفاعی فیض الاسلام اصفهان.

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۰۱ ، ۰۰:۴۲
دنیا نفر

هر آنچه که باید در خصوص مزایا و معایب رشته طراحی لباس بدانید: 

​​​​​​آیا تا به حال در خصوص مزایا و معایب رشته طراحی لباس تحقیق نموده اید؟ به صورت خلاصه این دسته شغلی دارای جوانب مثبت و منفی زیر می باشد:

 

– با شغل طراحی لباس به راحتی می توانید کسب و کار کوچک خود را آغاز کرده و اقدام به اشتغال زایی کنید.

 

– در این رشته با کار سخت می توانید به راحتی به شهرت دسته یافته و سایر افراد نیز هزینه آن را می پردازد.

 

– طراحی لباس کار بسیار خلاقانه و جدیدی است البته به شرط آنکه دارای چشم های تیزی باشید و دنیای مد و فشن را دنبال کنید.

 

– در رشته طراحی لباس شما دارای حقوق خوب و کافی می باشید. درآمد این رشته موجب شده است تا افراد زیادی وارد آن شده و اقدام به طراحی کنند.

 

– در رشته طراحی لباس و رشته های وابسته آن، به ازای ارائه خلاقیت خود می توانید حقوق دریافت کرده و درآمد ثابت داشته باشید.

 

– این رشته برای افرادی که میل زیاد به سفر دارند، بسیار عالی و جذاب است زیرا برای یافتن مدل های جدید و آگاهی از آخرین تغییرات نیاز است تا مدام سفر نمایند

در کنار تمام مزایای بالا اما این رشته دارای معایبی است که ممکن است علاقه مندان به آن را کمی دلسرد نماید. برخی از این موراد در زیر درج شده است که می توانید مطالعه کنید:

 

– ساعت کاری زیاد برای خوش قول بودن و تمام کردن لباس طراحی شده در این رشته گاها تمام زندگی شخص طراح را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

– این شغل بسیار سخت است و گاها نیاز دارد که طراح صبر و حوصله زیادی داشته باشد. از آنجا که روبرو شدن با انتقادات و صحبت های سخت گیرانه از طرف مشتری، می تواند ذهن طراح را کاملا بهم بریزد لذا می توان این شغل را یک شغل چالشی در نظر گرفت.

 

– در شغل طراحی لباس اغلب باید با مشتریان سخت پسند و البته خاص پسند روبرو شوید.

 

– برای ثابت نمودن مهارت و ارزش خود و بدست آوردن اعتبار، لازم است تا کار و تلاش زیادی انجام دهید.

 

– شما همیشه باید از دنیای مد و طرح هایی که در آن عنوان می شود، جلوتر باشید. اگر میخواهید در این رشته پیشرفت کنید، لازم است تا دانش خود را همواره بروز نگه داشته و در حال بررسی و تحقیق باشد.

 

– با داشتن این ردیف شغلی لازم است تا برنامه خود را بر حسب سفارشات و برنامه مشتری تنظیم نمایید.

 

– لازم است تا بدانید که کار در این رشته به دلیل رقابتی بودن بازار کاملا فرسایشی می باشد.

 

حال که با مزایا و معایب رشته طراحی لباس بیشتر آشنا شدید، راحت تر می توانید تصمیم گیری نموده و این رشته را به عنوان رشته کاری و شغل آینده خود در نظر بگیرید. البته در نظر داشته باشید که با تمام مزایا و معایب رشته طراحی لباس، این شغل دارای فرصت های کاری زیادی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۰۱ ، ۰۰:۲۵
دنیا نفر

الزامات طراح لباس شدن به صورت حرفه ای چیست؟

• داشتن ذوق و سلیقه و نگاه متفاوت

• آشنایی با طراحی به شیوه دستی و با نرم افزار، خیاطی، رسم الگو، دستگاه ها و ابزارها

• اطلاعات درباره رنگ ها و ترکیب آن ها، تکنیک های مختلف چاپ، تزیینات و اکسسوری ها

• اطلاعات در مورد انواع پارچه ها، جنس، کاربرد و همچنین میزان در دسترس بودن آن ها

• شناخت موجودی و نیاز بازار

• آشنایی با ویژگی های اندام و سلیقه ایرانی

• امکان برقراری ارتباط کلامی با تولیدکننده و مصرف کننده

• آشنایی با محدودیت های حوزه اجرا

به طور معمول در دنیا، طراحی لباس به صورت تیمی صورت می گیرد، تیمی که از طراح لباس، استایلیست، خیاط الگوساز و نمونه دوز تشکیل می شود. در کار تیمی باید با فعالیت ها، محدودیت ها و امکاناتی سایر افراد تیم آشنا بود.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۰۱ ، ۰۰:۰۵
دنیا نفر

شغل طراحی لباس ؛ کسب و کاری جذاب و درآمدزا

 

شغل طراحی لباس، احتمالا برای شما که از دیدن، پوشیدن و البته خلق لباس های شیک لذت می برید جذاب است. شاید سوالات زیر نیز برایتان مطرح شده که:

 

• ایده لباس های شیک از کجا می آید و چه افرادی مدل لباس های آینده را ترسیم می کنند؟

• چرا ویترین فروشگاه ها و مزون ها بعد از مدتی عوض و مدل های تکراری جای خود را به لباس های شیک جدید می دهند.

• چرا در سطح مزون ها معمولا تنوع لباس ها و مدل های جذاب تری مشاهده می شود؟

• چرا عموما لباس هایی که به خیاط سفارش می دهید با آنچه تحویل می گیرید کاملا متفاوت است؟

• وظیفه انتخاب پارچه های مناسب برای لباس و مدیریت تیم الگو سازی و دوخت به عهده کدام شاخه شغلی است؟

مجموع پاسخ سوالات بالا و سوالات مرتبط با این موضوع روشنگر وظیفه و شغل طراح لباس است. در واقع طراحی لباس رشته ای ترکیبی از هنر و صنعت است. در این مطلب میخواهیم به طور کامل در مورد شغل طراحی لباس و چگونگی یادگیری آن را بررسی کنیم.

شغل طراحی لباس چیست؟

طراح لباس با شناخت نیاز مشتریان و هنری که آموخته تلاش خود را برای کشیدن یک ایده ذهنی از لباس متمرکز می سازد و بعد از کشیدن طرح با شناختی که از انواع پارچه دارد پارچه مورد نیاز برای ایده خود را تعیین و با علم مولاژ الگوهای اصلی لباس را بیرون می آورد و سپس برای دوخت, آن را به خیاط و چرخ کارمی سپارد.البته وابسته به علاقه طراح به دوخت و مراحل اجرایی ,دوخت نیز می تواند توسط خود طراح انجام شود ولی در حالت معمول این کار وظیفه طراح نیست

 

بازار کار شغل طراحی لباس چطور است؟

از لحاظ استراتژی با توجه به وجود جمعیت جوان و مشتاق شیک پوشی در ایران این شغل در حال حاضر از شغل های پردرآمد محسوب می گردد که البته آینده روشنتری برای آن پیشبینی می گردد.از نکات دیگر در مورد شغل طراحی لباس می توان به ویژگی فرد محور بودن آن اشاره کرد. برای کار در این رشته نیاز به سرمایه اولیه نیست و توان شخصی طراح نقش اول و آخر را بازی می کند.

شغل طراحی لباس در خارج از ایران

صنعت مد از دیرباز حرفه ای پر رونق و قابل توجه در جوامع مختلف بوده است.امروزه حرفه طراحی لباس به عنوان یکی از مشاغل مورد نیاز در بسیاری از کشور ها اعلام و کشورهای مختلف همچون کانادا , آمریکا , استرالیا و … همواره از طریق سفارت های خود در کشور ها آماده جذب طراحان لباس در صنایع پوشاک خود هستند.

طراحان ایرانی می توانند بعد از آموزش این رشته با مدارک مهارتی که از دانشگاه یا مراکز قید شده اخذ می نمایند برای پذیرش در این مشاغل به سفارت کشور های مد نظر مراجعه نمایند.

البته همواره توصیه ما به کلیه طراحان ایرانی, ماندن در وطن و استفاده از پتانسیل موجود برای خدمت به صنعت پوشاک کشور و راه اندازی کسب کار در همین مرز بوم است.

در ادامه، مصاحبه رادیو اقتصاد، با سرکار خانم شکوه السادات علیزاده مقدم، مهندس نساجی و طراح پارچه و لباس در رابطه با شغل طراحی لباس و حوزه های مربوط به آن را برایتان آورده ایم.

 

اساس شغل طراحی لباس ، استعداد است یا خلاقیت و نوآوری؟

طراح لباس در درجه اول یک هنرمند خلاق و با ذوق است، ترکیب بندی خط، فرم، رنگ، پارچه ها، اکسسوری ها و اصول طراحی لباس را به خوبی می داند و در کنار همه این ها مهارت مهندسی دارد. نیاز به مهارت مهندسی در شغل طراحی لباس به این دلیل است که باید زوایا و هندسه بدن مشتریان و ریزه کاری های مهندسی دوخت را شناخت.

طراح لباس باید بتواند بر اساس کاربرد نهایی لباس و با در نظر گرفتن امکاناتی که در بازار دارد، لباس را طراحی کند. علاوه بر این ها، این مهندس هنرمند باید روانشناسی و جامعه شناسی نیز بداند تا بر اساس خصوصیات جامعه، رنگ و فرم لباس را انتخاب کند، همچنین باید بازارشناس و بازاریاب باشد تا بداند چه چیزی در شرایط کنونی جامعه، جوابگوی بازار است. پس از همه این ها باید تکنیک های خیاطی و دوخت را نیز بداند. پس شغل طراحی لباس، تنها آشنایی با طراحی نیست.

 

شغل طراحی لباس چه جایگاهی در تولید پوشاک دارد؟

ضعف طراحی بزرگ ترین مشکل کارخانه ها و کارگاه های فعال در حوزه صنعت نساجی است؛ چرا که ارتباط صحیح و سالمی بین طراحان و این صنعت وجود ندارد. طراحان روح لطیف و ذوق هنرمندانه دارند، به همین دلیل در قسمت صنعتی کردن ایده ها و طرح های خود با ضعف مواجه هستند. همچنین بازار و صنعت نیز از اهمیت جایگاه طراح لباس، غافل است. این امر باعث می شود که کالای نهایی با وجود داشتن کیفیت خوب، از لحاظ طرح و خلاقیت در حد یک کار کپی یا درجه دو باشد.

مساله دیگر نادیده گرفتن حقوق مالکیت فکری طراحان است. در ایران، مالکیت فکری ثبت نمی شود، اما مالکیت صنعتی آثاری که به تولید صنعتی می رسند، قابلیت ثبت شدن دارد. از این رو طراحان در ارایه طرح های نوین خود به بخش صنعت کمی اکراه دارند. طراحان لباس در دنیا اجازه برگزاری نمایش عمومی (Runway show) دارند، اما در ایران به علت اینکه امکان نمایش عمومی لباس های طراحی شده وجود ندارد، از این رو کپی برداری و عدم رعایت حقوق مالکیت فکری اتفاق می افتد. اگر این ایده پردازی ها در قالب صحیحی ارایه شود، در عرصه صنعت پوشاک، کارهای زیادی می توان انجام داد.

طراحان لباس، بیشتر به اجرای کارهای خصوصی می پردازند. طراحی لباس دارای دو سطح است: سطح اول به طراحی برای مشتریان اختصاصی مربوط می شود و سطح دوم، سطح صنعتی است که به طراحی لباس برای کارخانجات می پردازد. به طراحی لباس در بخش صنعتی کمتر پرداخته شده است. یکی از مناسبت هایی که از طراحان لباس در سطح اختصاصی استفاده می شود، جشنواره فجر است. همچنین می توان به طراحی لباس برای خطوط هواپیمایی، لباس های پرسنلی، فرم مدارس و یا لباس ورزشکاران اشاره کرد.

در قسمت تولید انبوه لباس، ما طراحانی را نیاز داریم که بتوانند بر اساس سلیقه غالب جامعه، بر اساس فرهنگ اسلامی – ایرانی، اندام و سلیقه ایرانی، لباس هایی را طراحی کنند تا نیاز نباشد که از بازارهای ترکیه و چین، کپی برداری کنیم.

 

چه مسایلی را در رابطه با شغل طراحی لباس باید مدنظر داشت؟

برای ورود به این حرفه باید بدانیم که وارد عرصه ای شده ایم که مشکلات فراوانی دارد. این حوزه نسبت به سایر صنایع، حوزه لطیف تری است. از یک سو وجهه هنرمندانه و لطیف، و از سویی وجهه صنعتی دارد. ممکن است طرحی مورد قبول واقع نشود و این امر باعث ناامیدی طراح شود. باید دانست که این اتفاق برای همه هنرمندانی که هنر کاربردی را دنبال می کنند، می افتد که با ممارست می توان در نهایت جایگاه خود را پیدا کرد.

یکی دیگر از قسمت هایی که نباید از آن غافل بود، ورود نرم افزارها و تکنولوژی به عرصه هنر است. نرم افزارهای مختلف طراحی الگو به هنرمند کمک می کند تا در بخش طراحی لباس، دوخت و طراحی الگو بتواند کار خود را سریع تر و راحت تر به بازار عرضه کند.

 

 

 

 

 

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۰۱ ، ۲۳:۴۲
دنیا نفر

طرح اصلی لباس

1.کشیدن طرح اصلی لباس

در واقع مرحله مهم و اصلی کار از اینجا شروع می شود. در مورد آنچه که می خواهید ایجاد کنید دقیق فکر کنید. طرح اصلی لباس خود را مشخص کنید و آن را با جزئیات کامل نشان دهید؛ برای مثال اگر لباسی را طراحی می کنید طرح ها، چین، گره، پاپیون، قوس ها و غیره را باید طوری به الگو اضافه کنید تا یک طرح زیبا و خاص به وجود آورید. روی عناصر منحصر به فرد متمرکز شوید و جزئیات، لوازم جانبی و تزئینات مناسبی را روی الگو طراحی کنید تا بتوانید سبکی واضح و روشن را به نمایش بگذارید. اگر به ایده های تازه ای نیاز دارید و یا نمی دانید از کجا شروع کنید، می توانید از مجلات و یا سایت های مد، الهام بگیرید.

 

2. لباس ها را پر رنگ و با جزئیات ترسیم کنید

​​لباس را جسورانه ترسیم کنید. از آنجا که هدف طراحی مد، نشان دادن ایده های طراحی شماست؛ هنگام رسم کردن لباس روی الگو از خطوط پر رنگ استفاده کنید. لباس را طوری طبیعی طراحی کنید که گویی روی الگو به طور واقعی آویزان شده است. باید در اطراف آرنج و کمر، در نزدیکی شانه ها، مچ پا و مچ دست چین و چروک وجود داشته باشد. هنگام کشیدن لباس روی الگو باید به این فکر کنید که یک لباس چگونه روی بدن یک فرد می ایستد و با ظرافت تمام آن را طراحی و در مدل خود پیاده کنید.

به یاد داشته باشید پارچه ها با جنس های مختلف، به حالت های گوناگون روی بدن قرار می گیرند. اگر پارچه شما نازک و ابریشمی باشد، روی بدن می خوابد و سر می خورد و تقریبا حرکتی موج دار دارد و یا اگر پارچه مانند پارچه پشمی و یا کتان، ضخیم باشد؛ خشک و گوشه دار روی بدن می ایستد و شکل کمتری از بدن را نشان می دهد (مانند یک کت جین).

سعی کنید ابتدا بافت پارچه خود را مشخص کنید که لطیف، زبر، خشک و یا نرم است تا بتوانید بافت پارچه را به بهترین حالت روی مدل نمایش دهید، سپس جزئیاتی مانند پولک و دکمه را به طرح اضافه کنید تا تصویر مدل شما در طراحی لباس واقعی تر جلوه کند. سعی کنید عکس طراحی لباس تان را دقیق بکشید.

 

3. یادگیری رسم جزئیات در الگو

باید یاد بگیرید که چطور چین، چروک و پلیسه لباس را روی الگو بکشید. از خطوط مختلف استفاده کنید تا بتوانید چین و چروک لباس را واضح و روشن روی الگو نشان دهید. دانستن چگونگی رسم چین، چروک و پلیسه روی الگو به شما کمک می کند تا ساختار لباس را به بهترین نحو به تصویر بکشید. چین ها را می توان با استفاده از خطوط سست و موج دار رسم کرد. برای نشان دادن چین و چروک از الگوهای دایره ای نیز می توانید استفاده کنید و همچنین برای نشان دادن پلیسه یک لبه صاف رسم کنید.

4. نشان دادن طراحی لباس و تصاویر چاپی در طراحی مد لباس

الگوها و چاپ ها را نشان دهید. اگر طراحی مد لباس شما شامل پارچه ای طرح دار و یا چاپ شده است، بسیار مهم است تا به طور دقیق نشان دهید که چطور این حالت روی مدل قرار می گیرد. با کشیدن طرح کلی لباس طرح داری مانند دامن و یا بلوز شروع کنید. آن را به بخش های مختلف و چهارخانه تقسیم کنید، حال بخش ها را یکی پس از دیگری با طرح پارچه پر کنید. به چگونگی تغییر چین و چروک و پلیسه در ظاهر یک الگو توجه کنید، چرا که ممکن است در نقاط خاصی انحنا و یا برشی نیاز داشته باشد تا طرح خوب و دقیق به نظر برسد. برای کشیدن طرحی خوب و حرفه ای و با جزئیات دقیق، زمان بگذارید تا مطمئن باشید، طرحتان در تمام خانه ها یکسان به نظر می رسد.

5. طرح خود را با استفاده از رنگ کردن و سایه زدن کامل کنید

در طراحی مد لباس نقاشی خود را با رنگ، جوهر و سایه زدن تکمیل و نهایی کنید. با استفاده از رنگ مشکی پر رنگ و یا رنگ های دیگر، روی خطوطی که می خواهید نگه دارید خط پر رنگ بکشید. در این مرحله از کار می توانید تمام خطوط بدن، علامت های اضافه و یا از خط بیرون زده را پاک کنید. سرانجام با استفاده از رنگ هایی که می خواهید در طرح شما وجود داشته باشد، با دقت درون لباس ها را پر کنید. می توانید لباس ها را با ماژیک، رنگ و یا جوهر رنگ آمیزی کنید. خلاقیت به خرج دهید و رنگ ها را با یکدیگر ترکیب کنید و از سایه های زیبا و متنوعی استفاده کنید تا بتوانید طرحی کامل و زیبا را به نمایش بگذارید. زمانی که روی بافت ها و سایه ها کار می کنید تصویری را که زیر چراغ های نورافکن “باند” ( راهرویی که مدل ها روی آن اجرا می کنند) به سمت شما در حال حرکت است را تصور کنید. چین های عمیق در پارچه با سایه های تیره تری نمایش داده می شوند. در جایی که پارچه با نور برخورد می کند، رنگ ها باید روشن تر به نظر برسند. اضافه کردن جزئیات و ویژگی های دیگری مانند مو، عینک آفتابی و آرایش و غیره، باعث می شوند مدل شما زنده به نظر برسد و ظاهر زیبا، جذاب و کاملی را داشته باشد.

6. سطح مسطح و یک بعدی مدل را در نظر بگیرید

ممکن است شما بخواهید علاوه بر ایجاد یک تصویر مد در طراحی مد لباس ، یک طرح شماتیک (الگو وار) مسطح و یک بعدی نیز از لباس خود ایجاد کنید. این نمونه ای از طراحی لباس شما است که طرح مسطح لباس را نشان می دهد، گویی که لباس روی یک سطح صاف گذاشته شده است. این طرح برای افرادی مفید است که می خواهند بدانند و مطمئن شوند که نسخه مسطح مدل با ظاهر لباس روی مدل یکسان است. همچین با رسم طراحی دوخت لباس، دوخت آن نیز به مراتب راحت تر می شود. طرح های مسطح باید با اندازه ها و نسبت های بسیار دقیق رسم شوند. شما باید تلاش بسیار کنید تا بتوانید طرح مسطح را بسیار دقیق و شبیه طرح اولیه بکشید. در طرح مسطح شما باید یک نسخه از پشت لباس هم بکشید تا بتوانید جزئیات را به طور کامل و دقیق نمایش دهید

 
 
 
 
 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۰۱ ، ۲۳:۱۴
دنیا نفر

آغاز طراحی مد لباس

1.طراحی لباس با مدادتان را شروع کنید

مواد مورد نیاز خود را برای این آموزش نقاشی طراحی لباس تهیه کنید. یک مداد سربی سفت و خشک را انتخاب کنید. مداد H بهترین گزینه در طراحی است، چرا که این مداد بسیار کم رنگ و سبک است و قابلیت پاک شوندگی بسیار بالایی دارد و می توان با آن علامت های ناقص و اشتباه را هنگام طراحی به آسانی پاک کرد. علت دیگری که این مداد ها طرفداران زیادی دارند این است که آن ها را با مواد خاصی می سازند و این ویژگی آن ها را برای مواردی مانند طراحی پرکاربرد می کند، چرا که هنگام طراحی کاغذ را سوراخ نمی کنند، باعث فرورفتگی در کاغذ نمی شوند، هیچ ردی روی آن باقی نمی گذارند و کاغذ را خراب نمی کنند. این ویژگی به خصوص هنگام اضافه کردن رنگ به تصویر به خوبی حس می شود. یک پاک کن با کیفیت و کاغذ ضخیم از جمله وسایل ضروری طراحان حرفه ای است، پس اگر می خواهید طراحی شما حرفه ای به نظر برسد، از این وسایل نیز غافل نشوید.

اگر شما مداد مناسبی در دسترس ندارید، می توانید با یک مداد شماره 2 طرحتان را بکشید؛ فقط توجه داشته باشید که به جای فشار دادن زیاد مداد روی کاغذ، علائم سطحی و سبکی را ایجاد کنید. با فشار زیاد قلم روی کاغذ به هیچ عنوان توصیه نمی شود، چرا که در صورت خطا نمی توانید علائم کشیده شده را به خوبی پاک کنید. همچنین برای نشان دادن طرح های لباس خود به وسایل رنگی مانند جوهر و یا رنگ ها نیز نیاز دارید. با پویااندیش، براحتی اموزش طراحی لباس روی کاغذ را فرا گرفته و بصورت پروژه ای عملی کنید.

2. به ژست های مختلف الگو در طراحی مد لباس توجه کنید

به ژست های مختلف الگو خود فکر کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. مدل طراحی لباس شما توسط الگو باید طوری رسم شود تا طرحتان را به بهترین شکل ممکن نشان دهد و طراحی شما را خاص و حرفه ای جلوه دهد. می توانید مدل راه رفتن، نشستن، خم شدن و یا حالت های دیگر را طوری طراحی کنید تا تمام قسمت های مدلتان به خوبی نمایش داده شود. الگوهای مختلف را تمرین و امتحان کنید، باید ژست های مختلف را در حالت های مختلف برای لباس ها و سنین مختلف در نظر بگیرید. به عنوان یک فرد مبتدی ممکن است بخواهید با رایج ترین ژست ها طرحتان را شروع کنید. یکی از این انواع طراحی لباس ساده، یک مدلی را نشان می دهد که روی سکوی نمایش مدل ها، ایستاده و یا در حال حرکت است. این یکی از ساده ترین الگوها است که به شما این امکان را می دهد تا جزئیات و تمام زوایای طرحتان را به بهترین نحو نشان دهید.

3. روش های مختلف برای ایجاد الگو در طراحی مد لباس

روش های متفاوتی را برای ایجاد الگوها در نظر بگیرید. خیلی خوب و حرفه ای است که الگو مدل ها را خودتان بکشید، چرا که این امکان را به شما می دهد تا یک مدل را با نسبت های دقیق مورد دلخواه خود طراحی کنید، اما اگر می خواهید این مرحله از کار را خودتان انجام ندهید، میانبرهایی وجود دارد تا مستقیم به الگو های لباس دسترسی پیدا کنید.

 

شما می توانید الگو را به صورت آنلاین دانلود کنید، جایی که الگوهای مختلف در طیف وسیعی از اشکال و اندازه ها وجود دارند، برای مثال می توانید یک الگو به شکل یک کودک، یک مرد، یک زن ریزه اندام و یا … را دانلود کنید.

 

و یا می توانید با کپی کردن طرح کلی یک مدل از آگهی مجله و یا تصاویر دیگر، یک الگو درست کنید. کافی است یک تکه کاغذ ردیابی (کاغذ پوستی- نوعی کاغذ برای کشیدن الگو) را روی مدلی که دوست دارید قرار دهید و به آرامی یک طرح کلی ایجاد کنید.

 

رسم یک الگو در طراحی مد لباس

1. ترسیم خط تراز

خط تراز (تعادل) را رسم کنید. این اولین خط در طرح شماست و باید در رسم آن دقت کنید، خط تراز مرکز ثقل مدل شما را نشان می دهد. آن را از بالای سر تا نوک انگشتتان، در امتداد ستون فقرات خود بکشید. حال برای نشان دادن سر، یک بیضی بکشید. این پایه و اساس الگو شماست و از این طریق می توان یک نقشه دقیق و متناسب را طراحی کرد. شما می توانید الگو را به عنوان اسکلت مدل فرض کنید. در نتیجه طرح اصلی خود را خلق کنید و در مورد آنچه می خواهید ایجاد کنید فکر کنید.

خط تعادل باید یک خط عمودی مستقیم باشید، حتی اگر می خواهید مدل در موقعیتی به جایی تکیه داده باشد. به عنوان مثال اگر می خواهید مدلی طراحی کنید که کمی به سمت چپ متمایل شده است، باز هم باید یک خط تعادل مستقیم و عمودی در وسط صفحه رسم کنید، به این صورت که خط باید از بالای سر مدل تا زمینی که روی آن قرار دارد گسترش یابد.

توجه داشته باشید که هنگام طراحی لباس مجلسی یا معمولی، لازم نیست که به خلق یک مدل متناسب بپردازید؛ چرا که این لباس است که به نمایش گذاشته می شود و مورد نقد و بررسی قرار می گیرد، بنابراین مهارت شما در طراحی چهره اهمیتی ندارد. در مورد ایجاد یک مدل دقیق و بی نقص و اضافه کردن جزئیات به چهره مدل خود بیش از حد نگران نباشید و روی مسائل مهم تمرکز کنید تا بتوانید در نهایت لباسی زیبا و جذاب را به نمایش بگذارید.

2. ابتدا از طراحی لگن شروع کنید

ابتدا طراحی ناحیه لگن را شروع کنید. در زیر وسط خط تعادل، دقیقا جایی که لگن به طور طبیعی روی بدن قرار می گیرد، مربعی با اضلاع مساوی رسم کنید. اندازه مربع را با توجه به گسترده بودن مدل خود انتخاب کنید. یک مدل لاغرتر از مربع کوچکتری نسبت به یک مدل بزرگتر برخوردار است.

ابتدا ژست مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر اساس طرحتان، مربع لگن را به سمت چپ و یا راست متمایل کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید مدلتان به سمت چپ متمایل باشد، باید مربع لگن را کمی به سمت چپ بچرخانید و اگر می خواهید یک مدل ایستاده معمولی داشته باشید، کافی است مربع را بدون هیچ زاویه کجی و به صورت قائم رسم کنید.

3. طراحی بدن و شانه ها

در این مرحله بدن و شانه ها را بکشید. خطوط بدن را از دو گوشه مربع لگن به سمت بالا رسم کنید. این دو خط در قسمت کمر باید دارای قوسی به داخل باشند، همانطور که در بدن واقعی انسان وجود دارند. عرض شانه باید به اندازه عرض بالای لگن باشد.

بعد از اتمام کار، نیم تنه الگوی شما باید مانند یک نیم تنه طبیعی که روی بدن واقعی می بینید به نظر برسد. برای درک این مطلب می توانید به مدل های موجود در مجلات و یا تبلیغات مراجعه کنید. این تصاویر در رسم الگوی طبیعی تر کمک زیادی می کنند و همچنین دقت شما را نیز بالاتر می برند. توجه کنید که دور کمر از قسمت پایین بدن و باسن کوچکتر است.

در الگوها مرسوم است که شانه و باسن را در جهت مخالف یکدیگر رسم می کنند. این موقعیت را ” کنتراپستو” (contrapposto) می نامند، حالت ایستایی نامتقارنی که بخشی از اندام انسان، به سمت دیگر متمایل باشد و وزن بدن به جای هر دو پا، روی یک پا قرار گیرد؛ این موقعیت احساس حرکت را به وجود می آورد. همچنین کمر را به عنوان یک خط افقی بکشید که کوتاهتر از خط شانه و باسن باشد.

در هنگام طراحی الگو، به خطوط منحنی بدن توجه ویژه ای داشته باشید، چرا که این زوایا و خط ها در ایجاد شکل طبیعی بدن بسیار مهم هستند

 

7. کشیدن پاها و بازوها در الگو در طراحی مد لباس

الگو خود را با پاها و بازوها تمام کنید. پاها نسبتا باریک هستند. طول پاها تقریبا با طول سر برابر است، آن ها را به صورت باریک و مثلثی رسم کنید. بازوها را هم مانند پاها به صورت مخروطی رسم کنید، به طوری که از بالا به سمت مچ دست باریک تر شوند. آنها را به نسبت بالا تنه، از بازوهای یک شخص واقعی بلند تر رسم کنید، چرا که بلند کشیدن بازوها جلوه زیباتری به مدل می بخشد و در آخر دست و انگشتان را به الگو اضافه کنید

 

 
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۰۱ ، ۲۲:۵۹
دنیا نفر

تفاوت طراحی لباس با طراحی دوخت در چیست؟

 

افرادی که در رشته طراحی لباس یا مد تحصیل می‌کنند، طرح‌های خاص و منحصر به فردی برای لباس پیشنهاد می‌دهند. طرح‌هایی که ممکن است حتی شبیه به لباس‌های معمولی نباشند و از الگوهای رایج در جامعه پیروی نکنند. نمونه‌ی کار طراحان لباس را در کت و واک ها و فشن‌شو‌های برندهای مشهور می‌توان مشاهده کرد.

اما طراح دوخت کسی است که لباس‌های کاربردی و با توجه به نیاز روز بازار تولید می‌کند. ممکن است طرح‌های ارائه شده توسط یک طراح دوخت به اندازه‌ی کار طراح لباس، منحصر به فرد نباشند. اما این لباس‌ها مطابق با عرف هر جامعه‌ای هستند و مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند. این موضوع مهم‌ترین تفاوت طراحی لباس با طراحی دوخت محسوب می‌شود.

 

​​​​​تفاوت طراحی لباس با طراحی دوخت از نظر کار

طراح لباس، با توجه به دانش خود در مورد رنگ‌ها، مد و سایر اطلاعات و به کمک خلاقیت خود، طرح‌های نوینی برای لباس‌های مختلف ارائه می‌دهد. طراحان لباس، طرح‌های ارائه شده را نمی‌دوزند. به همین دلیل برای کسب تجربه و مهارت‌های لازم در زمینه طراحی لباس‌های کاربردی و زیبا به زمان بیشتری برای کسب تجربه نیاز دارند. این موضوع باعث می‌شود که در برخی موارد طرح‌های آن‌ها قابل پیاده‌سازی نباشد. همچنین ممکن است لباس دوخته شده با طرح ارائه شده توسط آن‌ها متفاوت باشد. این موضوع نیز می‌توانید تفاوت طراحی لباس با طراحی دوخت محسوب شود.

 

تفاوت طراحی لباس با طراحی دوخت از نظر مهارت‌ها و توانایی‌ها

توانایی‌های افرادی که در رشته طراحی لباس تحصیل کرده‌اند، شامل موارد زیر است.

 

• طراحی مد با توجه به سلیقه مردم و پیش‌بینی سلیقه آن‌ها در آینده.

• طراحی لباس.

• برآورد هزینه ها و مواد اولیه مورد نیاز برای دوخت لباس.

• نظارت بر کیفیت دوخت لباس‌ها.

• ارائه طرح‌ها به مخاطبانی چون مشتریان عمده، سرمایه‌گذاران و … .

با مقایسه مهارت‌هایی که هر گروه به‌دست می‌آورد، می‌توانید متوجه تفاوت طراحی لباس با طراحی دوخت شوید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۱۵ شهریور ۰۱ ، ۲۲:۱۶
دنیا نفر

 

نکاتی درباره دوخت لباس که باید

بدانید!​​​​​​

 

 

طرز لباس پوشیدن هر فرد گویای شخصیت اوست. شاید این همان علتی است که تعداد بسیاری از مردم شیفته مد و ترند ها هستند. اگر شما استایل منحصر به فردی دارید شاید قبلا درمورد طراحی کردن لباس برای شخص خودتان فکر کرده باشید. طراحی لباس های سفارشی آنطور که فکر می کنید کار سختی نیست. کافی است چند مهارت کلیدی و تمایل برای یادگیری داشته باشید. حتی ممکن است در حال حاضر بیشتر مهارت های لازم برای این کار را دارا باشید.

 

اگر به دانستن چگونگی طراحی لباس علاقه مندید مطلب زیر را دنبال کنیدyes

 

هدف شما چیست؟

نحوه برخورد شما با طراحی لباس بستگی به هدف نهایی شما دارد. آیا هدفتان طراحی کردن لباس برای خودتان است؟ یا می خواهید تولیدی تاسیس کنید؟

در هر دو صورت، مهارتهای کلیدی وجود دارد که باید یاد بگیرید که البته طراحی لباسهای شخصی در نهایت آسان تر از طراحی لباس برای دیگر افراد است.

پوشیدن لباسهای طراحی شده توسط خودتان راهی عالی برای داشتن یک کمد لباس منحصر به فرد است. چراکه گاهی اوقات یافتن لباس هایی که متناسب با استایل شما باشند، دشوار است.

طراحی لباس برای خودتان مهارتی جالب و ارزشمند است. اکثر طراحان مد نیز قبل از اینکه به سراغ تاسیس خط تولید لباس خود بروند، برای خودشان لباس طراحی می کنند.

 

 

سبک منحصر به فرد خودتان را داشته باشید

در دنیای طراحی و مد سبک شما همان صدای شماست. وقتی لباسی را طراحی می کنید، دوست دارید چیزی خلق کنید که کسی نتواند از جایی دیگر آن را تهیه کند و به اصطلاح طرحتان بی همتا باشد. اما چگونه می توان لباسی را طراحی کرد که در عین خوب جلوه کردن، منحصر به فرد نیز باشد؟

 

 

 

 

 

 

 

1.با روند مد وترندها همراه باشید

اگر به طراحی لباس های شخصی خود علاقه مندید، احتمالاً از قبل پیگیر ترندهای روز دنیا بوده اید. توجه داشته باشید که چه چیزی از مد افتاده، چه مدهایی در حال ظهورند و چه کسانی مد را تعیین می کنند.

چرا که هرچه بیشتر از ترندهای فعلی پیروی کنید، پیش بینی مدهای بعدی برای شما آسان تر خواهد شد. به این ترتیب، خط تولید شما جز اولین هایی ست که جدیدترین لباسها را در بازار عرضه می کند

 

2.مد بعدی را پیشبینی کنید

هر سال استایل متفاوتی نسبت به قبل ترند شده و به طور معمول، سبک های لباس های امروزی تحت تأثیر مدهای قبلی قرار دارند. به عنوان مثال، ما در این دهه شاهد احیای مد دهه های 40 و 50 هستیم.

 

شاید اینکه بفهمید فرهنگ عامه یا حتی اقتصاد چگونه با نحوه لباس پوشیدن مردم ارتباط دارد و بر استایل آنها تاثیر می گذارد تعجب کنید، اما این موضوعی اثبات شده است و باید از آن برای پیش بینی مدهای آینده استفاده کرد.

 

3.ازتاریخ و سینما الهام بگیرید

 
 

مد و فشن، هر چند سال یکبار از دهه های قبلی خود الهام گرفته و تکرار می شود. برای سازگار شدن با روند ترند ها و مد باید آنها را از قبل مطالعه کرده باشید. از دیگر عواملی که می تواند استایل مردم را تحت تثیر قرار دهد، رسانه (فیلم ، تلویزیون و حتی کتاب) می باشد. گاهی داستان های تخیلی و فانتزی نیز قادرند سبک خاصی از پوشاک را ترند کند. پس حتما از رسانه های عمومی برای طراحی الهام بگیرید.

 
 
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۰۱ ، ۲۱:۱۱
دنیا نفر